Son Dakika Haberleri

En Yeni...

Mesajlarızı okuyarak para kazanmak ister misiniz? Sadece msn nize gelen rekla mesajlarını okuyarak para kazanmak ister misiniz? Türkiyenin en geniş üye platformu ile bu mümkün..Tek yapmanız gereken hemen üye olmak...Bol kazançlar.
SüperTeklif'e üye ol, sen de kazan!

3 Kasım 2007 Cumartesi

Lise 2 Dil ve Anlatım 1. Yazılı Soruları ve Cevapları

2007-2008 ÖĞRETİM YILI
UŞAK İMAM HATİP ve ANADOLU İMAM- HATİP LİSESİ
1. DÖNEM 1. DİL ve ANLATIM YAZILISI SORULARI

1. Aşağıdaki cümlelerin karşısına doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazınız. (10 puan)
- Panelde, katılımcılar tarafından aynı konunun değişik yönleri ele alınır. (..D.)
- Sunum yapacak kişinin, sunum yapacağı yeri önceden görmesine gerek yoktur. (..Y.)
- “Münazara”da “düşüncesini iyi savunan” kazanır. (..D.)
- Açık oturum, panel, forum gibi tartışma türleri topluma açık olmayan tartışmalardır. (..Y.)
- Açık oturum ve panel özellikleri yönüyle birbirine benzer. (..D.)
2. Sunumda kullanılan slaytlar içerik bakımından ve görsel açıdan ne gibi özelliklere sahip olmalıdır?
METİN: (60 +) Altmışlık ünlü bir ressam bir lokantaya girer. Gerçi cebince parası yoktur ama aldırmaz. Güzelce karnını doyurur. Sonra bir çırpıda lokantacının portresini çizerek masaya bırakır. Kalkarken adam gelir, resme bakar, beğenir. “Güzel ama…” der lokantacı, “bir dakikada yaptınız bunu. Oysa bir saattir yiyorsunuz!” Ressam: “Bir dakika değil, altmış yıl ve bir dakika!” diye karşılık verir.
3. Yukarıdaki metinde geçen “Ressam”, sözleriyle ne anlatmak istemiştir? Günlük hayattan örnek vererek açıklayınız.
4. Cümleler anlamları bakımından çeşitlilik gösterir. Aşağıdaki sözcüklerin karşılarına anlamlara uygun cümle örnekleri yazınız.
Şart Cümlesi: Çalışırsan kazanırsın.
Karşılaştırma Cümlesi: Bu araba şundan daha pahalı.
Beğeni Cümlesi: Bu anın hiç bitmemesini istiyorum.
METİN: (YİNE) Bir akşam bizim balkonda oturmuş, Kaz Dağları’nın ucunda güneşi uğurluyorduk. Konuklardan biri: “Şu renk şölenine bakın. Bu güzelliğin sona ermesi insana hüzün veriyor.” dedi. Ben de “Güneş yarın yine doğacak.” dedim.
5. Yukarıdaki parçada geçen “Güneş yarın yine doğacak.” cümlesiyle anlatılmak istenen nedir?
6. “Panel” başkanının görevleri nelerdir?
7. Coğrafya dersindesiniz. Öğretmen sizlere “Türkiye’nin Yer Yüzü Şekilleri” konusunu harita üzerinde anlatıyor. Bu sınıf ortamında kurulan iletişimi, unsurlarıyla beraber gösteriniz.
8. Etkili bir sunumdan önce yapılması gerekenleri yazınız.
9. “Betimleyici anlatım” denilince ne anlıyorsunuz? Kısaca açıklayınız.
10. Anlatılan, okunan, konuşulan bir şeyin ya da bir yapıtın özünün bozulmadan kısaltılmasına ne denir?
A) Kaynak gösterme B) Not alma C) Alıntı yapma D) Özet çıkarma E) Gözlem yapma
NOT: Her soru 10 puan toplam 100 puandır.
Sinan AVCI
Ders Öğretmeni

CEVAPLAR
2. Slaytlar konu ile ilgili olmalıdırlar.
Slaytlar anlatımı engelleyecek kadar dikkat çekici olmamalıdır.
slaytlar üzerinde kısa etkili ve anlaşılır yazılar olmalıdır.
Slaytlar hafızalarda kalıcı olacak görüntüler ve yazılardan oluşmalıdır.
3. 60 yıllık ressamlık tecrübesi ile bir dakikada resimler yapabildiğini söylüyor. (Çalışan bir çırak ile ustası aynı işi aynı sürede yapamaz. Usta daha hızlı yapar; ama o da çırakken şimdi olduğu gibi hızlı değildi.)
5. Cümlede hayatın devamlılığından bahsedilirken; üzüntülü anlarımızın da sürekli olmayacağından güzel günlerin de devamında geleceğinden bahsediliyor.
6. Katılımcılar tanıtmak. Katılımcıların anlatacakları konuları belirtmek. Katılımcıların süreyi aşmamaları için uyrmak. Panelin nezaket kuralları çevresinde olmasını sağlamak.
7.Gönderici===> Öğretmen
Alıcı======> Öğrenciler
Kanal=========>Harita
Mesaj===>Anlatılan konu
8. Öncelikle bir konu seçilmelidir. Bu konu güncel olmalıdır.
Sunumun hazırlığında bol ve değişik kaynaktan yararlanmak faydalıdır.
Sunum yerinin daha önceden görülmesi gerekir.
Prova yapma, kullanacağı malzemelerin kontrolü sunumu yapan kişinin amacına ulaşmasında yararlı olacaktır.
9. Betimleyici Anlatım : Varlıkların kendilerine özgü ayırt edici niteliklerini, bu niteliklerin duyu organlarımız üzerindeki etki ve izlenimlerini görünür kılmaya, onları sözcükler aracılığıyla resimlendirmeye betimleme denir.

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim eklediğiniz için çok işime yaradı bende lise2 öğrencisiyim belki hoca internetteki sorulara benzer sorar diye araştırdım. Ama umarım böyle kolay sorar.

Adsız dedi ki...

bnde lise 2 deyim. gerçi yazılı olduk ben yeni gördüm bu siteyi. ama gerçekten aynı sorular çıktı özellikle dogru yanlışlar aynı . bidaa kine hep buralardan bakalım hepinize başarılar ark.lar

Adsız dedi ki...

ya bende lise 2 öğrencisiyim sınav olduk sorular bunlara çok benziyordu ama cevaplar çok farklıydı hoca cevapları tıpkı deftere yazdırdığı gibi istedi dolayısıyla böyle kolay ve eylenceli bir dersten bütün sınıf 0 ve 1 aldı tüm dil ve anlatım hocalarına sesleniyorum''yaa lütfen kendi yorumlarımızı katmamıza izin verin böylece sizde öğrendikmi yoksa ezberledik mi daha iyi anlarsınız

Adsız dedi ki...

Bende lise 2 öğrencisiyim sınav olduk sorular bunlara çok benziyordu ama cevaplar çok farklıydı.Hoca cevapları tıpkı deftere yazdırdığı gibi istedi; dolayısıyla böyle kolay ve eylenceli bir dersten bütün sınıf 0 ve 1 aldı.Tüm dil ve anlatım hocalarına sesleniyorum''lütfen kendi yorumlarımızı katmamıza izin verin böylece sizde öğrendikmi yoksa ezberledik mi daha iyi anlarsınız''

Adsız dedi ki...

lise 2 deyim ve işallah sorula buna benzer.Çok teşekkürler sorular çok güzel ve çoık eglenceli bir ders

Adsız dedi ki...

walla bende lise 2 yim zaten ben sayılsalcıyım ama şarkıcı olmak hayali ile sözele qittim bana bu site yardımcı olacaqını düşünüorum 1 hafta sonra yazılı var dil ve anlatımdan işallah bunlar çıkar..

Adsız dedi ki...

süpermiş yarın yazılı war inş işime yarar ne tür sorular çıkabileceini hiç bilmiordm tşk ederim

Adsız dedi ki...

yha bende lise 2 ve sözel öğrencisiyim ve hatta bugün dil anlatım sınavım war bana çoook yardımcı oldu bu konular gerçekten çokkk teşekkürler saolun!!

Adsız dedi ki...

BURDAN HOCALARA SESLENIYORUM


BU ULKEYI ASIL SOMUREN

BU EGTIM SISTEMIDIR BUNU SIZLERDE

IYI BILIYORSUNUZ

ONUN ICIN OGRENCILERE KARSI DUYARLI OLALIM

Adsız dedi ki...

yarın yazılımız var inş işime yarar tşk ederim emegi gecen herkeze.

Adsız dedi ki...

ben de lise 2 sözel bölümü ögrencisiyim arkadaşlaın ingilizceden 100 lük kagıt verdim hoca geçmiş 45 diyo ben hiç bişe anlamıyorum uçtu hocalar ya vallah billah bişe diyemiyorum ben artık....

Adsız dedi ki...

Allah razı olsun ne diyeyim yarın da yazılılarım var.(3 tane yuh yav
insaf)

İkinci dönemin sorularını da isteriz :D Teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

yha bnce bukadar sormazlar ama yinede belli olmaz

Adsız dedi ki...

ya hepsini yaptım 100 alıyorum ama malesef bizim hoca bu kadar kek sormuyo